Bilant 2010 privind dezvoltarea si promovare turistica in Romania
Postat de romaniaturistica
Data adaugarii: 05.01.2011 17:01
Judet: -
Localitate: -
Vizualizari: 1914
-Subprogram Schi in Romania.
- 17 proiecte aflate in derulare in 2010, in valoare totala de 87.500.000 lei (Bihor, Brasov, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramures, Prahova, Suceava, Valcea), care cuprind: 54 partii de schi, din care 14 partii de schi cu zapada artificiala si 23 partii de schi cu instalatie nocturna; 2 piste biatlon; 1 poligon tragere; 1 trambulina; 2 instalatii agrement
- 9 proiecte finalizate in 2010 : Consiliul Local Nucet, Consiliul Local Predeal, Consiliul Local Rasnov, Consiliul Local Sfantu Gheorghe, Consiliul Local Borsec, Consiliul Local Vulcan, Consiliul Local Azuga, Consiliul Local Sinaia, Consiliul Local Malini.
14.2-Subprogram Dezvoltarea infrastructurii turistice din zona montana inalta.
- 10 proiecte aflate in derulare in 2010, in valoare totala de 11.655.000 lei (Alba, Arges, Bihor, Caras Severin, Cluj, Dambovita, Hunedoara, Neamt, Prahova, Sibiu), care se refera la: 28 baze salvamont, 18 refugii montane, 2 cabane multifunctionale, 6 Centre de informare turistica, 1 heliport
- 10 proiecte finalizate in 2010: Consiliul Judetean Alba, Consiliul Judetean Arges, Consiliul Judetean Bihor, Consiliul Judetean Brasov, Consiliul Judetean Dambovita, Consiliul Judetean Hunedoara, Consiliul Judetean Neamt, Consiliul Judetean Prahova, Consiliul Judetean Sibiu, Consiliul Judetea Cluj.
-Subprogram Dezvoltarea echilibrata si integrata a statiunilor turistice balneoclimaterice.
- 10 proiecte aflate in derulare in 2010, in valoare totala de 37.050.000 lei (Arad, Covasna, Harghita, Ifov, Mures, Sibiu, Valcea), care cuprind: 2 complexe balneare, 2 baze tratament, 8 bai traditionale, 1 muzeu balnear, 6 lacuri sarate amenajate, 2 lacuri dulci amenajate
- 6 Proiecte finalizate in 2010: Consiliul Local Arad, Consiliul Judetean Covasna, Consiliul Local Covasna, Consiliul Local Harghita, Consiliul Local Praid, Consiliul Local Ocna Sibiului, Consiliul Local Calimanesti.
-Subprogram Dezvoltarea echilibrata si integrata a zonei turistice din Delta Dunarii si a statiunilor de pe litoralul Marii Negre.
- 5 proiecte aflate in derulare in 2010, in valoare totala de 20.390.000 lei (judetele Constanta si Tulcea);
- 2 proiecte finalizate in 2010: Consiliul Judetean Tulcea, Consiliul Judetean Constanta.
-Subprogram Dezvoltarea infrastructurii turistice culturale
- proiecte aflate in derulare: 1 proiect pe infrastructura cultural in valoare totala de 580.000 lei (Valcea); 1 restaurare castru roman;
- 2 proiecte finalizate in 2010: Consiliul Local Alba Iulia
-Subprogram Dezvoltarea infrastructurii turistice in mediul urban
1 proiect finalizat pe infrastructura agrement in valoare totala de 500.000 lei (Galati)
Promovare turistica
In cadrul Programului de marketing si promovare a turismului in anul 2010, au fost desfasurate urmatoarele activitati de promovare:
-
Participarea la peste 25 de manifestari expozitionale de turism in strainatate: Utrecht, Lisabona, Roma, Viena, Oslo, Stuttgart, Madrid, Helsinki, Paris, Zürich, Copenhaga, Bruxelles, Tel Aviv, Milano, München, Salzburg, Budapesta, Berlin, Moscova, Chisinau, Nicosia, Frankfurt, Beijing, Londra.
-
Participarea la 8 manifestari expozitionale de turism in tara: Targul de turism „Holiday Market”, Targul de Turism al Romaniei, Touristica (Cluj-Napoca), Targul International de Vacante si Calatorii (Satu Mare), Bursa Litoral – Delta Dunarii (Constanta), Bursa si forumul de turism balnear (Sovata), Winter Holiday.
-
Insertii in cataloagele tour-operatorilor straini care opereaza in Romania
-
Organizarea de vizite educationale si de informare
-
Organizarea de evenimente cu rol in cresterea circulatiei turistice
Prioritatea strategica a anului 2010 a fost crearea brandului turistic national
Astfel, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a realizat si a dezvoltat un brand de turism al Romaniei extrem de solid si o identitate de brand de talie mondiala, cu scopul de a crea o imagine nuantata atat la nivel intern, cat si la nivel extern, privind avantajele Romaniei ca destinatie turistica. Brandul creat va sustine imaginea marcii noastre turistice, astfel incat sa iasa in evidenta dintre toti ceilalti competitori din regiune si din Europa si sa devina un element de referinta in termeni de branding de turism la nivel pan-european.
Etapa I a proiectului a constat intr-o cercetare ampla de piata. Cercetarea a fost facuta pe doua directii, una calitativa si una cantitativa, pe 8 piete considerate principale, conform Masterplanului de dezvoltare turistica a Romaniei in perioada 2007-2026, si anume: Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria si Romania.
Pe baza concluziilor desprinse din cercetarea de piata, a determinarii avantajelor competitive ale Romaniei si a identificarii celor mai importante 6 produse, s-au realizat strategia de pozitionare a brandului Romaniei, strategia de comunicare si manualul de brand.
Lansarea brandului turistic national s-a realizat la sfarsitul lunii iulie, in cadrul expozitiei mondiale ”Expo Shanghai 2010”.
Campania de lansare a brandului a continuat prin organizarea unor evenimente pe toate pietele tinta principale unde Romania are si birouri de promovare si informare turistica: New York, Madrid, Londra, Paris, Roma, Viena, Munchen, Varsovia, Moscova, Madrid.
Alte activitati intreprinse pentru promovarea brandului turistic national:
-
coproductie cu canalul national de televiziune TVR pentru realizarea a 7 emisiuni cu accent pe promovarea zonelor turistice, care au fost difuzate in perioada august-septembrie 2010;
-
coproductie cu canalul national de televiziune TVR pentru realizarea a 10 emisiuni TV, pe parcursul carora se realizeaza reportaje si dezbateri pe tema brandului turistic national, in perioada noiembrie 2010 – ianuarie 2011;
-
realizarea de materiale promotionale (brosuri de promovare) - 3 tipuri de brosuri in limba engleza, care au ca tematica turismul cultural, turismul rural si city break;
-
realizarea a 10.000 kituri de obiecte promotionale care contin tricou, sapca, busola, pix, insigna.
In data de 9 decembrie 2010, MDRT a organizat conferinta “Viitorul Turismului Romanesc. Strategia digitala de promovare a Romaniei ca destinatie turistica. De la awareness la vanzari”
Sfarsitul anului 2010 este marcat de realizarea Planului de marketing, care va fi finalizat la inceputul anului 2011 si va contine atat planul operational, cat si planul strategic pe baza caruia se va face promovarea Romaniei sub insemnele brandului turistic, in perioada 2011-2015.
Proiectul privind crearea si dezvoltarea brandului national de turism este finantat din fonduri europene, in cadrul Programului Operational Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritara nr. 5 „Dezvoltarea durabila si promovarea turismului”.
05.01.2011, ora 17:05
Comentarii
Banner 728 X 90 px – 1 000 Ron/lună, ptr. contract de minim 3 luni