Programul anual de marketing si promovare turistica ai a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice 2007
Vizualizari: 1914
Postat de romaniaturistica
Judet: Nespecificat
Localitate: Nespecificat
Rating (0 voturi):
Rating personal:
(nu sunteți logat)
Data adaugarii: 01.01.2012
HOTăRÂRE Nr.800 din 25 iulie 2007 privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare turistică şi a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice.
EMITENT:GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATă ÎN:MONITORUL OFICIAL NR.548 din 10 august 2007
În temeiul art.108 din Constituţia României, republicată, al art.6 şi 7 din Ordonanţa Guvernului nr.8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.23/2000,cu modificările ulterioare, şi al art.22 din Ordonanþa Guvernului nr.58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România,aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.755/2001, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART.1
Se aprobă Programul anual de marketing şi promovare turistică, prevăzut în anexa nr.1,şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, prevăzut în anexa nr.2.
ART.2
Programele prevăzute la art.1 se finanţează din bugetul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,Comerţ,Turism şi Profesii Liberale în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie pentru anul 2007, prin Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr.486/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
ART.3
Anexele nr.1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CăLIN POPESCU-TăRICEANU
Contrasemnează:
p.Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanþelor,
Varujan Vosganian
Bucureşti,25 iulie 2007.
Nr.800.
ANEXA 1
PROGRAMUL ANUAL de marketing şi promovare turistică
ART.1
Programul anual de marketing şi promovare turistică urmăreşte promovarea celor mai importante destinaþii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
ART.2
Programul anual de marketing şi promovare turistică urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a)activităţi de cercetare a pieţei turistice interne şi internaţionale;
b)elaborarea şi desfăşurarea de programe de marketing în scopul îmbunătăţirii imaginii României din punct de vedere turistic pe piaţa internă şi internaţională;
c)promovarea destinaţiilor turistice din România în scopul creşterii
circulaţiei turistice interne şi internaţionale;
d)elaborarea şi desfăşurarea programelor de marketing turistic specifice pieţelor internaţionale pe care acţionează România;
e)promovarea celor mai importante forme de turism şi a principalelor destinaţii turistice din România.
ART.3
Prin Programul anual de marketing şi promovare turistică se finanţează integral realizarea următoarelor acţiuni ale Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,Comerţ,Turism şi Profesii Liberale:
a)publicitate în următoarele domenii:publicitate în mass-media paneuropeană, naþională şi locală, cataloage, broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipărite expediate prin poştă,panouri, postere, fotografii, diapozitive, internet, materiale audiovideo, CD-uri, casete, filme, DVD-uri, emisiuni televizate, marketing direct;
b)promovarea vânzărilor prin: târguri,expoziţii şi manifestări turistice interne şi internaţionale, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media, agenţi, tour operatori şi alţi creatori de opinie din ţară şi din străinătate, organizarea de acţiuni itinerante de promovare, road show-uri în ţară şi în străinătate;
c)relaþii publice prin:conferinţe de presă, seminarii, mijloace de informare proprii.
ART.4
(1)Prin prezentul program se cofinanţează în proporţie de maximum 50% proiectele de promovare a destinaţiilor turistice româneşti, tipărituri, site-uri, realizarea de CD-uri şi DVD-uri, pagini de turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audiovideo, cataloage, ghiduri, hărţi, producţie şi montaj de panouri, albume, alte acţiuni de promovare a ofertei turistice.
(2)Proiectele de cofinanţare ale activităţilor prevăzute la alin.(1), precum şi normele metodologice de aplicare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii,comerţ,turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu reglementările în vigoare.
ANEXA 2
PROGRAMUL ANUAL de dezvoltare a produselor turistice
ART.1
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
ART.2
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a)elaborarea strategiilor de dezvoltare a turismului la nivel naţional şi sectorial şi a master planurilor;
b) elaborarea şi aplicarea planurilor de acţiuni necesare în cadrul strategiei naţionale, strategiilor sectoriale sau a master planurilor;
c) dezvoltarea formelor şi destinaţiilor turistice specifice din România;
d) susţinerea proiectelor de investiţii în turism;
e) creşterea calităţii serviciilor în turism;
f) susţinerea formării profesionale a adulţilor din şi pentru turism şi de sprijinire a învăţământului turistic de specialitate;
g)studii şi/sau analize privind turismul din România;
h) îmbunătăţirea sistemului de analiză statistică a circulaţiei turistice, a gradului de suportabilitate turistică în arii protejate etc.
ART.3
Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se finanţează integral realizarea următoarelor acţiuni ale Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerþ, Turism şi Profesii Liberale:
a) studiile privind dezvoltarea turismului şi conjunctura pieţei turistice interne şi internaþionale, forme şi destinaţii turistice,nregiuni,tendinţe pe piaþa internă şi internaţională;
b) programele de educare şi dezvoltare privind turismul durabil;
c) realizarea ghidurilor privind activitatea de clasificare, licenţiere,omologare, atestare în turism şi a legislaţiei din domeniul turismului;
d)programe pentru susþinerea formării specialiştilor pentru centrele de informare turistică;
e) materiale publicitare pentru organizarea,desfăşurarea şi finalizarea tuturor acţiunilor incluse la obiective, cataloage, broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipărite expediate prin poştă, panouri, materiale audiovideo.
ART.4
(1)Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se cofinanţează în proporţie de maximum 50% următoarele programe:
a) programe de formare profesională a adulţilor din şi pentru sectorul turistic;
b) programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism;
c) programele pentru dezvoltarea turismului durabil: seminarii, simpozioane, materiale educative pentru parcuri naţionale şi naturale;
d) programele de dezvoltare a turismului cultural, exclusiv cele privind patrimoniul imaterial.
(2)Programele prevăzute la alin.(1), precum şi normele metodologice de aplicare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri,în conformitate cu reglementările în vigoare.