Programul de marketing si promovare turistica si a Programului de dezvoltare a produselor turistice-2006
Vizualizari: 2115
Postat de romaniaturistica
Judet: Nespecificat
Localitate: Nespecificat
Rating (0 voturi):
Rating personal:
(nu sunteți logat)
Data adaugarii: 01.01.2012
Hotărârea Guvernului nr.303/2006 privind aprobarea Programului anual de marketing şi promovare turistică şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată şi a art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 23/2000, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Programul de marketing şi promovare turistică şi Programul de dezvoltare a produselor turistice, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. - Programele prevăzute la art. 1 se finanţează din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în limita fondurilor aprobate pentru Autoritatea Naţională pentru Turism, anual, cu această destinaţie.
PRIM – MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Anexa nr. 1
Programul de marketing şi promovare turistică
Cap. 1 Obiectivul general al programului
Art. 1. - Programul de marketing şi promovare turistică, urmăreşte promovarea produselor turistice din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate.
Cap. 2 Obiective specifice
Art. 2. - Programul de marketing şi promovare turistică urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a) desfăşurarea de activităţi de comunicare integrată de marketing în scopul îmbunătăţirii imaginii României din punct de vedere turistic pe piaţa internă şi internaţională;
b) promovarea produselor turistice din România în scopul creşterii circulaţiei turistice interne şi internaţionale;
c) promovarea produselor turistice în funcţie de interesul specific fiecărei pieţe.
Cap. 3 Conţinutul programului şi modalităţi de finanţare
Art. 3. - Prin Programul de marketing şi promovare turistică se finanţează în proporţie de 100 % următoarele:
A) Realizarea - creaţie şi execuţie, achiziţionarea şi distribuţia materialelor de promovare şi informare turistică:
a) în domeniul tipăriturilor:
- tipărirea de broşuri, pliante, afişe, bannere, panouri, alte prospecte ce au ca scop promovarea turistică a României pe piaţa internă şi internaţională;
b) în domeniul materialelor destinate promovării şi informării prin mijloace audio-vizuale:
- filme de promovare a ofertei turistice generale, pe zone şi pe produse turistice;
- CD-ROM-uri, DVD-uri, spoturi audio, video;
- diapozitive, fotografii, postere;
c) obiecte specifice de reclamă/protocol.
B) Acţiunile de promovare turistică specifice pe piaţa internă şi internaţională:
- participări la manifestări interne şi internaţionale (târguri şi expoziţii);
- activităţi specifice de relaţii publice;
- organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţi mass-media, agenţi, tour-operatori şi alţi creatori de opinie din străinătate;
- organizarea de evenimente pentru promovarea ofertei turistice româneşti;
- organizarea de acţiuni itinerante de promovare (road-show-uri) în străinătate;
- alte acţiuni specifice de promovare.
C) Campaniile de publicitate în ţară şi în străinătate:
- publicitate în mass-media: presa scrisă ce se adresează publicului şi specialiştilor, radio, TV paneuropene, naţionale şi locale;
- publicitate la târguri (catalog manifestare, panouri outdoor şi indoor, bannere, ecrane);
- mailing;
- publicitate exterioară: panouri outdoor, promovare pe ecrane video, promovare pe mijloace de transport;
- alte campanii de publicitate specifice.
D) Realizarea, întreţinerea şi modernizarea site-urilor Autorităţii Naţionale pentru Turism şi ale birourilor de promovare şi informare turistică din străinătate.
Art. 4. - (1) Prin program se cofinanţează proiectele de promovare a ofertei turistice româneşti în proporţie de maxim 50 %.
(2) Mai pot fi cofinanţate în proporţie de maxim 50% şi tipărituri, siteuri, realizarea de CD-uri şi DVD-uri, pagini de turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audio-video, cataloage, ghiduri, albume, alte acţiuni de promovare a ofertei turistice.
Anexa nr. 2
Programul de dezvoltare a produselor turistice
Cap. 1 Obiectivul general al programulu
Art. 1. - Programul de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte dezvoltarea durabilă a turismului din România.
Cap. 2 Obiective specifice
Art. 2. - Programul de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a) elaborarea strategiilor de dezvoltare a turismului;
b) dezvoltarea produselor turistice;
c) susţinerea proiectelor de investiţii în turism;
d) creşterea calităţii serviciilor în turism;
e) susţinerea învăţământului turistic şi a pregătirii profesionale de specialitate prin sistemul de formare profesională a adulţilor.
Cap. 3 Conţinutul programului şi modalităţi de finanţare
Art. 3. - Prin Programul de dezvoltare a produselor turistice se finanţează în proporţie de 100 %:
a) studiile privind dezvoltarea turismului şi conjunctura pieţei turistice interne şi internaţionale (produse turistice, regiuni, tendinţe pe piaţa internă şi internaţională);
b) programele de educare şi dezvoltare a turismului durabil;
c) dezvoltarea softului şi a domeniului internet aferente activităţii de autorizare, licenţiere, omologare şi controlul activităţii turistice;
d) realizarea ghidurilor privind activitatea de clasificare, licenţiere, omologare, atestare în turism şi a legislaţiei din domeniul turismului.
Art. 4. - Prin Programul de dezvoltare a produselor turistice se cofinanţează în proporţie de maxim 50 %:
a) programe de formare profesională a adulţilor din sectorul turistic şi din domeniul învăţământului turistic;
b) programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism.